Ickas årskrönika

Ja nu är det inte många dagar kvar av det här året, 2006. Fram till sista november var jag helt beredd på att kalla 2006 för det bästa året i mitt liv. Men det hände en sak då, som jag återkommer till som gjorde att jag inte är helt nöjd med året. Men det har verkligen varit ett kanon år!

Året började väl inte helt strålande kanske. Jag & min vän sen 3-års ålder bråkade på tolvslaget om en helt onödig sak egentligen. Men det förstörde nyår kan jag säga. Men som tur är så redde det upp sig och nu är vi minst lika goda vänner som innan.

Det här året har mest för mig handlat om spelningar. I början av året var det Arvingarna dom gällde men i april nångång övergick jag helt till Barbados. Jag började umgås intensivt med mina helt underbara brudar som har gjort att det har blivit så många spelningar. Först har vi ju Mary. Vi har verkligen haft ett helt underbart år. En hel del Barbados spelningar har det blivit ihop. Sen har det ju blivit som det har blivit på slutet men det är som det är nu. Jag har verkligen haft skitkul med dig!
Sen har vi Carro & Emma som jag iofs kände innan. Men det har blivit endel äventyr med dom med. Så har vi ju bästaste brudarna i Eskilstuna Tessan & Mimmi. Vad skulle jag göra utan er? Ni betyder hur mycket som helst för mig. Lite tackvare er det blir så många spelningar. När man är med er har man alltid kul! Så mycket sjukt som vi vart med om, skulle inte vilja byta ut det mot nåt! Stöttar mig till 100 %.
Sen är det min absolut bästa gumma kvar. Jenny, vet inte alls vad jag skulle göra utan dig. Du betyder så mycket för mig. Vi är så lika vi 2. Och vi rockar absolut bäst på spelningarna! Sen har vi ju Fia oxå. Vi rockar bäst på kryssningarna vi 2! Diggar dig, gumman! Så är det ju Elin. Är så kul att du börjat följa med på spelningarna! Du är så go du!
Det har blivit en hel del spelningar i år. Fattar inte det egentligen för förra året var det 2 på hela året. I år, från Mars - November har det blivit 30. Nämner bara några av dom bästa, för om jag ska berätta om alla kommer det ta hela natten.
Alla 3 kryssningarna som jag har varit på har varit helt oförglömliga av olika själ *hehe* Sen spelningen i Båberg 16/4, så jäkla kul! Måste såklart nämna spelningen på Grönan dan innan min 20 årsdag. Själva spelningen kanske inte va nån höjdare men jag fick en låt i 20-års present och det kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat.  Säger bara Bredareds golfklubb så fattar dom som var med vad jag menar, bara så galet *haha* Liseberg var hur kul som helst oxå, undra varför *haha* Sen kommer ju det bästa på hela sommaren 3 dagars turnén, Malung, Hjo & Nässjö. Bara så jäkla kul! Kommer aldrig glömma det. Håller Malung som årets klart bästa spelning! I Hjo hände det ju oxå massa roliga saker, mest efteråt *ler åt minnet* Sen är det ju Lindesnäs, själva spelningen va väl inte så kul men sen alltså. Hände massa kul!
Årets galnaste måste ändå vara jag & Jenny som först på fredagen var i Katrineholm där bilen gick sönder så vi fick ta taxi hem, 1000 kronor fattigare. Sen tillbaka till Katrineholm på lördagen och vi fick faktiskt lagat bilen, tacka vet jag assistancekåren!!! Sen årets galnaste idé: Vi drar till Kalmar. Sagt och gjort, det gjorde vi! Det är jag glad för, hade skitkul!
Ja det har varit ett helt fantastiskt år med massa spelningar!!!

Men jag har ju såklart gjort andra saker oxå. Jag har gått i skolan. Min andra och tredje termin på förskoleinriktningen på högskolan i Borås. Trivs verkligen skitbra där. Och den här senaste terminen har jag fått 2 kompisar som jag även umgås privat med. Anna & Sara. Ni är underbara brudar, tack för allt!
På sommarlovet jobbade jag natt på äldreboendet i Vedum. Trivdes jättebra med det så jag har fortsatt att jobba lite extra under hösten, men då har jag jobbat dag.

Måste väl nämna nåt om kärleken oxå, men det finns inte så mycket att säga så... Det här året har gått i singelns tecken och jag trivs väldigt bra med det. Tänker fortsätta att vara singel ett tag till!

Så till det som hände den 30/11 och som ändrade min syn på livet ganska radikalt. Min lillebror jobbar som byggare och det var på hans arbetsplats den tragiska olyckan hände. Min lillebror och hans arbetskamrat skulle säkra betongväggarna dom satte upp och det var då det hände. En utav betongväggarna rammlade och min lillebror fick den över foten. Så december bestod av många besök på sahlgrenska i Göteborg innan han 2 dagar före julafton äntligen fick komma hem. Dock utan sin högerfot men vid ganska gott mod, det kommer fixa sig det här!

Så om man ska sumera 2006 så blir betyget väl godkänt även om det drogs ner av det som hände på slutet. Men det ska få ett värdigt avslut, det ska jag & Jenny se till. Göteborg here we come :)
2007 ska bli ett jättebra år! Bättre än 2006, hoppas det går. Har en del mål som ska uppnås ;)

GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0