Tjejsnack om djursäkerhet

Skulle djurpoliser vara bra att ha här i Sverige? Varför/varför inte? Ja det tycker jag nog allt. Det är många som missköter sina djur.

Skulle du kunna tänka dig att bli djurpolis? Varför/varför inte? Ja kanske för som sagt så behövs det ju.

Har du varit med om något djur som blivit misskött/vanvårdad, berätta kort? Jag va inte med när dom blev vanvårdade men jag har sett vad som kan hända med katter om dom blir det. Mina kompisars ena katt stannade i växten på grund av det, men tackvare mina kompisar så lever båda katterna och mår bra.

Vad betyder ett djur för dig? Djur ska behandlas med respekt. Djur har rätt till et drägligt liv precis som vi människor.

Tycker du att vår djursäkerhet i Sverige är bra? Finns det något somskulle göra den bättre, eller finns det något som du tycker är ren dynga? Jag är faktiskt inte så insatt i hur det fungerar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0