Hör sprit och idrott ihop?

Jag och pappa har diskuterat en del angående EM-kval matchen mellan Danmark - Sverige igår. Alla journalister och spelare anklagar den här huliganen som sprang in på planen och attackerade domaren. Visst han är en stor idiot och borde betala massa i böter men det verkar som de flesta har glömt bort VARFÖR han sprang in på planen. Den största idioten av dem alla heter Christian Poulsen, det var han som slog ner Markus Rosenberg. Hade han inte gjort det hade idioten 2 aldrig sprungit in på planen och det hade inte blivit som det blivit, det är jag övertygad om.
Det har diskuterats fram och tillbaka hur man ska göra för att undvika att överförfriskade supportrar springer in på planen. För mig är det enkelt: Sluta sälja sprit på idrottsanläggningarna. För mig hör inte sprit och idrott ihop. Jag tror det skulle bli mycket bättre då, visst det finns väl idioter som skulle göra så även nyktra och folk som super till innan dom går på fotboll. Men sprit/öl/vin på idrottsevenemang hör inte dit!!! Jag tror att många mer barnfamiljer skulle välja att gå på fotboll då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0