Vänsterkämpen i mig

Igår va jag iväg på min första studiecirkel som medlem i socialdemokraterna. Ja det står jag helt klart för att jag är. Jag tycker att vår nuvarande regering förstör vårt land och jag tänker vara med och se till att dom inte sitter kvar efter valet 2010, för det klarar inte alla i det här landet som inte är höginkomsttagare och de som inte har jobb, även om vår regering inte riktigt har fattat att det faktiskt finns sådana i vårt land. Jag tyckte en på studiecirkeln sa det så klockrent igår: Det här partiet behöver alla, efterosm jag tjänarl ite mer så ska ju jag betala mer än dom som inte gör det. Den filosofin har ju inte vår regering direkt, allt till de rika och så slår vi ut de fattiga. Jag kommer säkert få nån borgerlig på mig nu men det är så här det känns!
Det va kul att komma ut och träffa sånna som är som jag, d flesta va lite äldre men det kanske blir bättre när vi träffar alla sen. Den här studiecirkeln är för nya medlemmar... Men det va kul i alla fall.
Först såg vi ju Al Gores film "En obekväm sanning". Den va riktigt bra, har velat se den men det har aldrig blivit av. Det är en bra film med saker man egentligen har hört och vet är sanna men man får en chock ändå för alla männsikor har ignorerat problemet... Jag tror inte vi kan göra det så mycket längre för då har vi snart inget beboligt jordklot kvar. Jag är ingen miljökämpe, tvärtom men jag vill faktiskt att mina barn och barnbarn ska växa upp i en bra värld och kunna åka skidor på vintern och det lär inte funka om det fortsätter såhär...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med dig till viss del. Jag är själv definitivt vänster, dock så kan jag inte förneka att borgarna hittills har uppfyllt alla sin vallöften och fört Sverige framåt när det gäller minskad arbetslöshet osv . Men då är frågan: Till vilket pris? Priset blir så klart solidariteten. Man kan inte ha båda tydligen. Sorligt men sant. Tänker inte rösta på sossarna förens dem har städat upp i sin flyktingpolitik och bidragspolitik. Och angående milöfrågor så tycker jag tex den borgliga regeringen har agerat snabbt och tagit frågan på allvar. Så vad ska man rösta på då? Just nu vill jag varken rösta på sossarna eller borgarna.

Tack för mig.

2007-10-17 @ 16:48:41
URL: http://betoning.blogg.se
Postat av: Ickaa

Anonym: Det är bra tankar du skriver! Jag håller med dig i mycket, men sverige är just nu i högkonjuktur och då blir det mer jobb men alla får inte för det och det känns som regeringen tycker dessa är lata och sänker a-kassan så dessa människor ska leva på inget. Givetvis ska folk jobba, men alla kan inte åf ett jobb, kanske fel utbildning eller så vidareo ch jag tyckeri nte dessa människor ska straffas för det... Ja med miljöfrågan kan jag hålla med dig!!
Vi får väl hoppas att d har ändrats till 2010 när d är val igen!

2007-10-17 @ 17:38:29
URL: http://ickaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0