Normal?

Jag läste en artikel i pedagogiska magasinet idag som gjorde mig lite glad. Jag hävdar ju alltid att normal inte finns och det finns forskning på att det inte finns. Normal ansågs på 1800-talet vara något som ingen va, utan mer den genomsnittliga människan. Tack ,då ska inte jag sträva efter att bli normal i alla fall. Har ju alltid fått höra att jag inte är normal så och tack för det. Jag vill inte vara det!
Förresten, den normala svensken heter Anna Johansson, är gift, har 1,88 barn, jobbar heltid inom vården, tjänar 20 200 kronor i månaden, bor i villa, har en silvergrå Volvo och dricker ungefär ½ liter vin i veckan. Så nu vet ni vad som är normalt i Sverige!

Källa: Pedagogiska magasinet nr 2 maj 2008

Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Nä, normala människor verkar ha så tråkigt! Det är inte metal att vara normal;)

2008-05-11 @ 23:22:58
URL: http://www.metalanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0