Årskrönika 2007

Det lättaste att börja en årskrönika är ju att börja från början helt klart så får väl göra det för att beskriva mitt 2007 som har varit ett av dom bästa åren i mitt liv.


2006 avslutades ju på bästa tänkbara sätt med Göteborgsvistelse ihop med Jenny. Det var verkligen skitkul :) Sen började ju skolan igen och natten innan skolan började minns jag som igår. Det var natten då jag på kvällen innan fått reda på att Chris skulle sluta i Barbados. Svårt att förklara hur jobbigt jag tyckte det var. Barbados är ju en stor del av mitt liv och 2007 blev det en ännu större del. Året handlade väldigt mycket om spelningar för min del. Första spelningen blev på Cinderella 20/1. En mycket trevlig kryssning då jag hade syrran med mig. Annars har det blivit allt som allt 39 spelningar med Barbados i år. Kan inte berätta om alla för då kommer det att ta hela natten men kan nämna de som jag uppfattat som de bästa. Kalmar 3/2 var riktigt kul med framför allt många galna upptåg och citat. Helgen 9-10/3 kommer jag ihåg av många anledningar ha ha. Det osmartaste jag gjort i år tror jag. Men kul hade jag J Åre i mars var ju också en upplevelse. Riktigt kul hade vi. Roligast måste ändå ha varit när jag och Tessan roade oss med att åka på arslet ha ha. Kryssningen 14/4 var också riktigt kul. Fick iofs ett smärtsamt uppvaknande hur det skulle bli 2 veckor senare... Sundsvall 28/4 jag har nog aldrig varit så ledsen som inför den spelningen för det var ju Chris sista. Men jag hade sånt enormt stöd av mina vänner. Hade aldrig klarat det utan dom. Och det var en fantastisk spelning. Ett underbart minne som jag alltid kommer att bära med mig. Kalmar 5/5 Björns första spelning och direkt fattade jag hur bra det skulle bli J Eskilstuna 13/7 var riktigt kul. Massa galet hände. Karsefors 20/7 kan sammanfattas med ett ord: ELTEJP. Riktigt kul. Liseberg 25/7 med Fia var riktigt kul. "Vi har hatt på oss för att vi fryser". Helgen 5-6/10 var rolig med mycket tjôt och sådär. Birkakryssningen 22/11 var också oförglömlig såklart, som de flesta kryssningar. Sista spelningen för i år blev i Vimmerby 8/12, det var riktigt kul. Det roligaste var Jennys min när hon fick syn på oss och så Peter hyss efteråt. Det sammanfattande blir att försäljningstjejerna har riktigt kul när dom är iväg ;)


Det har ju hänt massa mer än Barbadosspelningar såklart. Jag har sett Per Gessle, vilket har varit min önskan länge. Det var riktigt kul. Jag var på hans konsert i Skövde 27/7. Ladies night var något jag lätt kan tänka mig att uppleva igen. Så obeskrivligt kul J. Var på en enda Arvingarna spelning under 2007 och det var på Harrys i Eskilstuna 12/10. Var även på Harrys 26/10 då Magnus var där. Hade skitkul båda gångerna. Bästa festen under 2007 var nog min inflyttningsfest, den var lyckad om jag får säga det själv. Men jag har haft mycket kul som sagt. Årsfesten hemma i Vedum 10/11 var också en lyckad tillställning, jag hade hur kul som helst.


Det viktigaste som hände var helt klart att jag bestämde mig för att flytta och avsluta mina studier på Borås Högskola och fortsätta studera på Mälardalens Högskola. Det är nog det bästa jag gjort, flytten. Det känns som jag lever på ett helt nytt sätt. Eskilstuna är verkligen mitt hem.


Några som jag absolut inte skulle klara mig utan är mina vänner. De som betytt mest det här året är framförallt Mimmi och Tessan. Utan dom hade mitt liv varit totalt innehållslöst. Älskar er. Fia har kommit att bli en av mina bästa vänner. Du är underbar vännen. Jenny betyder massa för mig. Emelie kommer alltid att betyda en himla massa. Lillvor har kommit tillbaka i mitt liv och betyder massa. Anna. Ö som alltid finns och stöttar. Anna. M har börjat betyda mycket för mig. Lina min allra äldsta vän som jag hoppas alltid ska finnas där. Jonna jag hoppas verkligen vi kan hitta tillbaka. Elin rolig filur som betyder massa. Finns så många som betyder så mycket. Till sist min familj som jag aldrig skulle klara mig utan. Känns som jag fattat det först nu när jag inte bor hemma längre.


Det var mitt 2007 det. Jag hoppas att 2008 kommer bli lika bra som 2007. Det har förutsättningarna att bli det helt klart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0