Julklappar & jultraditioner

Då va julen nästan över. Har fått en hel del julklappar faktiskt. Räknade ju upp dom jag fick på morgonen igår så jag tar väl dom på kvällen nu. Fick: Ett minneskort till telefonen, strumpor, en film, diadem, bälte, pengar,  2 par örhängen & halsband. Tror inte det var nåt mer. Idag fick jag en slips av min syster. Jättefin. Det är bra att ha en syster som jobbar extra på Kapp Ahl. 

Julen har varit jätte trevlig. Julaftonen började med att min bror kom in och väckte mig genom att peta på mig med kryckan. Tack för det. Sen kom min storebror och hans familj och åt frukost. Så öppnade vi lite julklappar, sen va dom kvar här och åt lunch. Vi doppade i grytan, eller ja d är bara jag, storebror & pappa som gör det. Sen åkte dom till storebrorsans frus mamma en stund, för att sen komma tillbaka till kvällen. 
Vid halv 6 kom resten av släkten som skulle fira här. Alltså dom på mammas sida. Det vill säga hennes 2 mostrar, den ene mosterns man, 3 kusiner och den ene kusinens man & 2 barn. Så allt som allt var vi 17 personer här. Först åt vi massa julmat och sen ris á la malta. Efter det kom tomten som i år inte var nån från släkten. Det är alltid kul! Sen öppnades det julklappar och sen dracks det kaffe och sen gick dom hem.  Efter det kollade jag, mamma & pappa på det sista av sällskapsresan 2. Alltid lika kul. "Herr ober, ice bitte" "Kunde Göte säga allt det där på tyska? Nej jag översatte". Jag tror inte man kan se den filmen för många gånger alltså. Sen gick jag och la mig. 
Gick upp hyfsatt tidigt på Juldagen och åt frukost. Sen kom min syster och hennes familj runt klockan ett, storebror kom strax efter det oxå. Sen åt vi mat och efter det var det julklapps utdelning igen. Sen drack vi kaffe och efter det bestämde vi att vi ändå skulle åka till faster Rosa i Hjo. Så det blev så. Träffa pappas släkt. Det blir inte så ofta man gör det. Det va trevligt :)
Nu är vi hemma igen och snart är det dags för sängen.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Dopp i grytan är ju jäääättegott :D Hehe!

2006-12-25 @ 23:50:36
URL: http://theladybird.blogg.se
Postat av: Icka

Jag vet men d är ingen annan här som fattat det!

2006-12-26 @ 00:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0