Jag har hatt på mig för att jag fryser


image19


I onsdags va det äntligen dags för Liseberg. Jag och Fia skulle dit. Vi var laddade som vanligt inför en spelning och träffades på centralen runt 14 då mitt tåg kom in. Sen åt vi lite och åkte ut till Emelies lägenhet och började göra oss i ordning. Kom iväg till Liseberg runt halv 5 och va där en halvtimme senare. Vi gick runt där lite och tänkte åka men det va hur mkt folk som helst överallt så vi gav upp den tanken och gick i affärer istället. Först köpte vi tiaror men sen hittade vi kvällens köp, varsin cowboy hatt. Snacka om att bli utstirrade ha ha. Vi gick bort till polketten och satte oss där för att invänta att grabbarna skulle börja och det gjorde dom så småningom. Träffade kungsbackagänget oxå, alltid lika trevligt :) Sen började grabbarna spela och snacka om att bli utskrattade när vi visade oss i hattarna ha ha. Dom åkte av sen för att vi skulle kunna dansa ordentligt. Jag & Fia dansade endel med varann under kvällen. Träffade Karro oxå, hur längesen va inte det då?? Så jäkla kul att träffa henne igen. Tackvare Björn kommer vi nog träffas endel nu :) I första pausen åkte jag och fia jukebox. Lång kö men hysteriskt roligt... Spelningen va kul som vanligt och det va en del röj där framme så klart. Undra om nån lyckades vinna en daim eller plopp till Peter ha ha, priset hade ju inte vart helt fel, eller jo förresten...
Det dök upp lite små undringar under kvällen: Varför har man solglasögon på sig när solen inte skiner?? Jag köpte inte Fias förklaring kan jag säga. Iofs betedde han sig fånigt som vanligt... Sen, va FAN har jag gjort dig?? Är det förbjudet att känna andras pojkvänner? Tydligen är det så...
I andra pausen skulle vi äta mat, men innan vi fått vår mat dök dom ju upp på scen igen. Fias kommentar va: Nej men gå och göm er igen. Sen röjde vi lite till framme vid scenen.
Efteråt pratade vi lite med Lager. Pratade även med Håkan, tog kort. Sen försökte vi fånga Björns uppmärksammhet i typ en kvart kändes det som. Det va inte så lätt för det va en dyngrak människa som klängde på honom hela tiden. När han väl blev av med henne och vi gick fram va hans kommentar: Säljer dom sprit på Liseberg? Ja d gör dom ha ha... Sen tjôta vi lite och hattarna åkte fram igen. Vår förklaring till varför vi hade hatt va att vi frös, Björn förstod inte den riktigt ha ha. Sen tog vi kort, först Fia med hatt och sen utan. Jag skulle göra likadant men när jag tog av mig hatten sa Björn: Jag får prova den. Så sen hade han hatten på sig :)
Sen tjôta vi lite till och sen skulle vi gå jag, Fia & Karro. Sa hejdå, snodde en kram av Robban, då flög hatten ha ha...
Sen gick vi ut och åkte hem. Kom hem vid halv ett efter lite snurrande i stan :)
SOVA!!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0