Självreflektion

Vad gör  man när inget i livet känns roligt? Inget är verkligen kul. Visst jag hade kul i lördags men mestadels va jag i min egna värld och inte där alla andra befann sig... Ett säkert tecken på att jag inte mår bra. Och det gör jag inte just nu. Jag vill inte tänka så mycket som jag gör... Jag tänker för mkt, om jag slutade med det skulle livet vara lättare. Det är jag övertygad om... Jag överanalyserar allt, och det gör att jag mår ännu dåligare. Jag måste hitta ett sätt att bara släppa saker och låta dem vara som de är. Inte försöka hitta en lösning på varenda litet skitproblem som lyckas dyka upp. Men det är jag expert på... Men jag ska försöka ta tag i mitt liv. Värst är det väl med skolan, jag ligger jätteefter nu bara för att jag är så lat. Men ikväll ska det ske en uppryckning utan dess like. Ska skriva klart de där 3 papprena och läsa massa i den svåra engelska boken. Så jag kan skriva pappret om det imorrn. Det bara måste bli klart nu. Jag blir galen på mig själv när jag aldrig kan ta tag i saker och ting. Och om jag håller mig sysselsatt kanske jag inte tänker på allt negativt i mitt liv... Kan ju hoppas i alla fall! Eller så mycket kanske inte är negativt men det finns en sak som jag vill och som jag ska ändra på. Det måste gå, förr eller senare är han glömd det lovar jag. Ska bara jobba på att försöka komma över honom. Har inte hittat nåt effektivt sätt än men det kanske finns nåt. Inte det som jag kom på igår i alla fall, det kommer aldrig gå... Då blir jag inlagd på dårhus på kuppen. Det är bara att bita ihop och försöka glömma bort vad han gör med mig.. För på nåt vis går det, det vet jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0