Tjejsnack om jämlikhet

  • Vad är jämlikhet för dig? Att alla är värda lika mycket. Oavsett vem man är, vilket kön man har, vilket ursprung och hur gammal man är.
  • Kallar du dig för feminist? Motivera gärna! Ja det gör jag nog. Men för mig är det viktigast att det är jämlikt överallt. Tycker ju inte kvinnorna ska ha övertaget heller.
  • Är det viktigt att det är 50/50 manliga och kvinnliga chefer? Nej det är det inte men en kvinna ska ha lika stor chans som en man att bli chef!
  • Har du någon gång blivit diskrimerad på grund av att du är tjej? Inte för att jag är tjej tror jag. Men jag fick inte ett jobb för att jag va för kort och hade jag vart kille hade jag väl inte varit såhär kort så...
  • Är det viktigt att föräldrarna delar 50/50 på föräldrarledigheten? Ja det tycker jag absolut. Båda föräldrarna är lika viktiga i barnets uppväxt. Lika bra att visa det på en gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0