Tjejsnack om Miljö

  • Är det viktigt att man gör något aktivt för att förbättra för miljön? Ja det är det helt klart eftersom jag vill att mina barn och barnbarn ska få leva i en bra värld
  • När du handlar mat, väljer du då kravmärkta varor framför de som inte är det? Jag är inte bra på det, borde nog göra det bättre.
  • Väljer du att åka kollektivt om det finns möjlighet till det dit du ska? Försöker göra det. Kör mycket mer bil nu än vad jag gjorde innan. Det är ju bekvämt att åka bil när man har egen sådan vilket jag har.

  • Vad väljer du helst, nyproducerat eller second hand? Nyproducerat, det har liksom bara blivit så.
  • Kan du ge något tips på vad man kan göra för att förbättra för miljön? Tänka efter innan man göra saker. Börja tänka att: Vad händer med världen om alla gjorde som jag. En kan inte göra allt, men man kan göra någonting!

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0