Årskrönika

2008 började hemma hos Mimmi och Tessan. Lite för mycket rödvin så nyårsdagen var väl inte alltför munter.

2008 handlade väldigt mycket om skolan. Jag läste en matte och en svenskkurs på vårtterminen och där var under dom kurserna jag började umgås med Kimmen. Jag är så oerhört glad att hon har kommit in i mitt liv. Utan henne skulle jag antagligen inte klarat mattekursen. Det blev en glad vår mycket tackvare henne J Höstterminen har väl inte varit lika glad. Det var ju meningen att jag skulle bli klar lärare nu men det gick inte som planerat så jag har examensarbetet kvar. Så det blir plugg våren 2009 också.

Det handlade en del om spelningar 2008 också såklart. Dock inte alls lika många som under 2007. Tror det blev 15 Barbados spelningar i år. Den klart bästa var ju den 15/11 när Magnus gjorde en spelning med Barbados i Scandinavium. En helt oförglömlig kväll som jag för alltid kommer minnas. Annars är de 2 kryssningarna, 30/3 och 5/10 också något att minnas från 2008.

Den 12/4 fick jag äntligen träffa min Patrik igen. Då var jag nere i Skåne och tittade på musikalen Tarzan. Helt underbar musikal och helt fantastiskt att träffa Patrik igen.

Under sommaren blev det en spelning tror jag. Anledning till det var att vi jobbade i stort sett jämt. Var jag ledig jobbade Mimmi eller Tessan. Jag jobbade inom hemtjänsten och trivdes nåt så otroligt bra där. Jobbar lite extra där då och då också.

Under sommaren fick jag även mina två katter, Skruttan och Belinda. Det bästa jag gjort, känner mig aldrig ensam längre.

Såg EMD två gånger under 2008 också. En gång på ett köpcenter i Gävle och en gång på Malmamarken i Malmköping. Det var riktigt kul båda gångerna. Kommer för alltid minnas citatet: ”I cant’s sing with this fucking gurk on the stage”. Det var hysterisk roligt då.

Blev en del fester under 2008 också. Både Mimmi och Elin fyllde jämt. Elin 20 och Mimmi 30. Min syster fyllde också 30, så då var jag hemma och firade henne lite.

I höst har jag skaffat mig ett nytt favoritband. Fast det är det väl ingen som har missat ha ha. Följde ju såklart dansbandskampen, men måste erkänna att jag inte såg första programmet ha ha. Men där var ju Scotts med och tävlade och dom gick vidare från program till program och nånstans där fick jag upp ögonen för dom. Jag visste iofs att dom fanns innan, men inte att dom var sådär bra som dom är. Så på annandagen, 26/12 fick jag chansen att se dom på Stadt i Lidköping. Riktigt bra var det och jag antar att 2009 kommer bli ett riktigt Scotts år ;)

Kärleken finns det inte så mycket att säga om. Blev rejält sviken men jag är över det nu som tur är. Men det var jobbigt i somras.

Har ju flyttat också. Till en annan lägenhet i Eskilstuna. Bor närmare Mimmi och Tessan och i en fräschare lägenhet. Trivs superbra.

Eftersom jag har dom bästa vänner man kan ha så fixar jag allt. Utan Mimmi och Tessan skulle livet vara väldigt trist. Jag vet att dom alltid finns där. Har sjukt kul ihop. Ni är ovärderliga för mig. Emelie finns alltid där, men vi måste träffas oftare. Emma har jag hittat tillbaka till under det här året, vilket är jättekul. Crimson som alltid finns där. Våra sjuka samtal och citat, finns inga ord. Anna M är jag så glad att jag har när jag kommer till Vedum. Kimmen nämnde jag tidigare. Jonna som finns och stöttar. Så har jag två nyfunna Scotts vänner som jag har haft väldigt kul på MSN med det senaste. Carro och Angelina.
Summeringen är att jag har dom bästa vänner man kan ha :)

Sen min underbara familj och släkt som jag inte skulle klara mig en dag utan. Dom är bara bäst!

Det har hänt lite under 2008 i alla fall. Jag har säkert glömt hälften eftersom det har gått så fort. Men det var ett bra år i alla fall

Nu önskar jag alla ett gott nytt 2009 


Kommentarer
Postat av: Verre

Gott nytt år!

2008-12-31 @ 11:22:40
URL: http://verrez.blogg.se/
Postat av: Carro

gott nytt år!

Så kul att vi lärt känna varandra!

2009-01-01 @ 10:25:12
URL: http://www.carrosFoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0