Tron

Jag har varit lite tråkig det sista inser jag. Har typ inget vettigt att säga känner jag. Men idag läste jag Lovingnurse blogg, det gör jag iofs ofta. Tycker hon har väldigt vettiga tankar. Men i ett av sina inlägg tog hon upp det här om att vara kristen eller inte och vilja begravas i kyrkan och sådär. Jag började fundera lite varför man till exempel döper sina barn. Hur många som gör det är egentligen aktivt kristna eller tror alls? Jag tror att åmnga döper sina barn för att det är tradition att man ska göra det. Samma med att de som är 15 år konfirmerar sig. Jag tror inte det är många som gör det för att de är kristna. Många föräldrar vill att barnen ska göra det för att det är tradition, och så lockar de med presenter. Jag är varken döpt eller konfirmerad. Mina föräldrar tror inte så därför är varken jag eller lillebror döpta. Jag tror inte heller så därför konfirmerade jag mig inte heller.
Sen fördömer jag absolut inte dem som tror. Verkligen inte, det får ingen tro. Jag accepterar det, men ingen kommer få mig att börja tro.
Och vill man döpa sina barn av ena eller andra anledningen så ska man absolut göra det. Men jag tror inte jag kommer döpa mina barn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0