Helgen

Nu är jag hemma från helgen i Vedum. Åkte till Vedum i fredags efter att ha varit en sväng hos Mimmi. Kom till Vedum vid 18 och då va d bara att slänga i sig lite mat för att sen åka till Nordvalla och titta på herrarna när dom spelade match. Första halvlek spenderade jag med att prata med Lolly och gosa med Theodor. Så jäkla söt unge, glad och inte rädd för att träffa nya människor. Sen såg jag andra halvlek och det blev ju spännande. Vedum vände och vann med 3-2, d va riktigt bra gjort. Min lillebror kom upp och tittade oxå, kände knappt igen honom ha ha.
Sen åkte vi hem och kollade på em-fotboll på Tv:n.

Lördagen stratades med att pappa väckte mig. Klockan 11 skulle släkten komma så det va bäst att va klar med allt då. Hjälpte mamma att duka lite och så. Sen kom släkten. Det va kul att träffa dom igen, blir ju inte alltför ofta direkt. Fick en del pengar och så örhängen av storebror med familj. Va ett trevligt kalas förutom att Kasper bet storasyster, han blev arg för nåt han inte fick göra... 

Efter kalaset åkte jag, mamma och pappa upp till Nordvalla för mer fotboll. Vedums damer spelade mot serieledarna och dom lyckade oxå vinna, med 1-0. Även om det va på håret. Vedum va inte bra i andra halvlek. Efter matchen åkte vi hem och jag duschade för sen skulle jag till Lina på grillfest. Åkte först till bk's och pratade lite med Anna, pappa handlade. Sen ut till Lina, där det blev lite halvt kaos ha ha. Spisen fungerade inte, så det blev ett jävla ringande. Gav upp hoppet om spisen och riktade in oss på att bara grilla. Grillade potatis blev d oxå ha ha. Eller ja jag åt ju kyckling och potatissallad. Men sen fixade sig sen i alla fall efter mycket om och men. Jag fick se Sveriges match i alla fall och det va ju det viktiga :) Jävla skit sen iofs.. Som Andy sa när Lina sa att den här kvällen va förstörd nu när Spanien gjort mål: "Kvällen, hela livet är förstört".  
Sen åkte jag hem efter Ryssland-Grekland. Jag va jätte trött!

Fick två grattishälsningar direkt efter tolvslaget. Först Mimmi som va först klockan 00:00. Sen Anna 00:10. Sen idag har jag fått en del grattis oxå. Tack till alla er :)
Fixk presenter av mamma & pappa oxå. Fick örhängen och en fotbollsbok.

Nu är jag hemma i Etuna igen. Känns skönt. Imorrn börjar jag jobba!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hehe jag brukar vara på hugget när det gäller födelsedagar, men av nån märklig anledning har jag en tendens att glömma din...=(

Jag tackar den nya tekniken som påminner mig, annars vore jag pinsamt kass...=P

2008-06-15 @ 23:44:34
URL: http://eemeliie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0