Dansbands åsikter

Insåg nyss när jag satt och läste Annas blogg att hon nog har skrivit mer om dansdbandskampen än vad jag har gjort ha ha. Så tänkte det skulle bli lite ändring på det. Självklart följer jag det här programmet, det är ju lite min musiksmak även om jag gillar långt ifrån alla dansband. Jag håller på Scotts. Ja jag är väldigt svag för snygga blonda sångare, jag vet! Men självklart är jag inte så ytlig så jag bara tycker dom är bra på grund av hur dom ser ut, nej dom är duktiga musikaliskt oxå såklart. Sen så har det ju såklart med lite lokal patriotism att göra oxå. Scotts är ju från den "underbara" staden Lidköping som jag är uppvuxen 4 mil från. Men nej, jag känner ingen av dom.

Men jag tycker dansbandskampen är ett rätt mysigt program. Men jag har inte fattat vad som gör Larz Kristerz så fantastiska.. Visst d låter väl hyfsatt men så fantastiskt är det inte. Jag anser att det inte är vad dansbandsvärlden behöver. Men det är ju bara min åsikt..


En annan sak jag måste klaga lite över är att jag trodde meningen med att exponera dansbanden i media va att locka ny publik till dansställena. Scotts ska spela här i stan 28/11, kan jag gå dit? Nej för det är 30 +. Lätt att locka ut ungdomar på dans när arrangörerna bokar banden och sätter hög åldersgräns. Det där gör mig lite förbannad, jag har ändå varit ute på dans sen jag va 14. Och jag har ALLTID haft problem med åldersgränser, jag är rätt trött på att fortfarande ha det när jag är 22..


Kommentarer
Postat av: Emelie

Att man aldrig kommer ifrån de där jäkla åldersgränserna!! Känner lite samma sak ibland...

2008-11-18 @ 15:15:19
URL: http://eemeliie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0