Pendlings funderingar

Nu är jag trött igen, trots att jag fick sluta en halvtimme tidigare så jag hann med 16.49 tåget.. Det va riktigt skönt det.. Har inte gjort många knop sen jag kom hem, suttit här typ.. Men det är rätt skönt att slappna av med.. Mår väl inte så himla bra kanske, men det går nog över. Är mkt just nu, med nytt jobb och sådär.. Vet inte varför jag känner som jag göra.. Har nog varit elak idag, d va inte meningen alls men ibland vill jag bara gråta.. Men mkt handlar nog om mina långa dagar som det blir. Jag ska inte klaga, för jag vet att många har det så men jag är inte van. Jag har gått i skolan i hela mitt liv, jobbat på sommrarna och då har jag jobbat inom vården som inte har sånna här tider.. Det är ovant, det blir lättare när jag kommit in i det tror jag.. Men hur länge står man ut såhär? Med ens förstår jag varför mamma alltid va så trött när hon kom hem från jobbet. Från jag va 9 år och 10 år frammåt så pendlade hon  7 mil enkel resa varje dag, d är ungefär vad jag oxå gör (det är 8 mil till Örebro). Jag förstod nog aldrig då hur jobbigt det faktiskt är. Nu vet jag..

Kommentarer
Postat av: Susanne

Är det ett vik, så är det ju över överskådlig tid. Men är det en fast tjänst kanske du skall ta och över väga att flytta till Örebro. Man skall nog väga fördelarna och nackdelarna. Då tror jag du kommer fram till ett bra beslut./ Suss

2009-08-11 @ 21:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0