Sommarkrysset 15/8

Nu ska jag äntligen ta tag i att blogga om min fantastiska lördag..

Den började klockan halv 6 då klockan ringde. Inte va man så pigg på att gå upp då inte. Men såklart kom jag upp efter lite om och med. Klockan 7.05 gick tåget.


Carro på tåget :)

Vid tjugo i nio va vi på plats i Sthlm. På perrongen så mötte Gurkan oss. Sen tog vi oss nästan direkt till Grönan. Var väl där vid halv 10 så vi satte oss utanför och väntade. Det gick rätt snabbt i alla fall.. Solen sken och vi flummade som vanligt ;)


Carro hade givetvis datorn med sig. Tobbe (progrmaledaren) kommenterade det sen under repen när hon satt med datorn uppe: "Det är riktiga fans som sitter och bloggar samtidigt". Han kan ju omöjligt ha vetat hur rätt han hade ;)


Scenen :)

Sen kom vi äntligen in och kunde inta jättebra platser på femte raden, då det första fyra raderna var reserverade platser. Sen satt vi på den här bänken hela dagen. Men det var inte så lång tråkigt som det kan låta att det va. För direkt klockan 11 började Tobbe att repa och det va underhållning det. Både han och studiomannen Jean är hur roliga som helst. Som när dom läste på Carros snygga skylt "Tobbe. Synd! För gammal för oss, för ung för mamma".
Tobbe: Det beror ju på hur gammal din mamma är
Carro: Typ 50
Tobbe: Då går det bra
Jean: Ja Tobbe har varit på åldromshemmet så..

Först ut att repa av artisterna var ju våra älskade Scotts, anledningen till att vi åkt dit. Hejade på alla utom Robban innan. Carro och Henke gestikulerade ju till varann oxå ha ha. Niklas hälsade innan, lika trevlig som vanligt. Efter att Scotts repat klart kom Sara (Claes flickvän) fram och pratade med Carro. Det är så jäkla roligt att alla uppskattar henne så och vet vem hon är. Tror hon blir lika förvånad varje gång. Niklas diskuterade då min snygga "Dansband all the way baby" knapp med mig ha ha. Den väckte visst lite upprörda känslor i Scotts gänget ha ha. Claes kommenterade den sen med: Det har fastnat nån skit där.


Gurkan äter sallad ;)


Madrassdomino repas


Scotts repar


Jaquee repar

Kevin repar :)


Caroline af Ugglas

Sen var det dags för genrep.. Verkligen skönt att det hände saker under hela dagen i princip annars hade nog väntan varit outhärdlig.


Crash i HEAT

Sen va det lite väntan mellan genrepet och direktsändningen. Carro lyckades ju få syn på Crash en gång, minns inte när det va och tyckte jag och Gurkan va jättefega som inte vågade gå fram så hon sprang dit och kramade honom och då kom ju jag och Gurkan oxå springande så vi fick ju varsin kram vi oxå ha ha. Innan genrepet kom ju Tess, hennes mamma och lillebror och joinade oss på vår bänk :) Så trevligt så :)


Strax innan direktsändningen, sen tog inte jag några mer kort under direktsändningen då min kamera tyckte det va lägligt att dö just till den.

Direktsändningen var oxå jättekul, trots att man vid det här laget kunde alla repliker och allt utantill ha ha. Efter Scotts första nummer fick Carro säkert 12 sms att vi hade synts på Tv ha ha. Har sett det nu efteråt och det va inte alltför hemskt ha ha.

Efter sändningen försökte vi se till att träffa grabbarna och vi lyckades träffa alla 4. Först pratade vi med Robban som senare lånade min penna och tyckte det va roligt att jag hade snott den på Karlslunds herrgård ha ha. Ja Claes diskuterade ju min knapp och lite annat kul. Lillen åt banan ha ha. Henke och Carro är totalt sjuka i huvudet, fast d visste vi ju redan.

Jag och Gurkan lyckades ju ta kort med Crash oxå :)


Här är mitt kort med Crash :)

Sen när jag fick tillbaka min penna, vilket jag faktiskt fick så tog jag ett kort på Robban:


Så underbar människa :)

Sen sa vi hejdå till grabbarn men sen backade jag och Carro tillbaka för att säga hejdå till P-O oxå. När vi gjort det så gick vi ut. Tog båten tillbaka och sen tunnelbana till centralen. Sen åkte vi hem. Och SJ är väl inte min och Carros bästa vän direkt. Dom bygger om tågspåret mellan Södertälje och Eskilstuna så det är buss från Södertälje som gäller. Vi höll på att bli fast i Strängnäs, d hade varit allt annat än kul. Men som tur är så löste det sig...

Hade en fantastisk lördag. Har säkert glömt massor. Men det va hur kul som helst :)

Carro och Gurkan: Tack för d underbar sällskapet hela dagen. Vi ägde <3
Tess, Tess mamma och lillebror: Tack för sällskapet
Tack alla andra oxå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0