Pepptalk och dansare

Så var det en ny vecka då :) Vet inte alls vad som kommer hända den här veckan.. Måste börja ta tag i allt, oj har ni sett mig skriva det förut?? Ha ha. Nej men allvarligt, det här får vara en slappardag men sen får det fan vara slut på det.. Jag kommer bli helt förslöad alltså.. Jag har iofs varit ute och gått en sväng idag, vilket var skönt. Ska försöka göra det varje dag. Måste komma ut lite varje dag i alla fall.. Men det får vara slut på alla dom här sovmorgnarna.. Ja, det här är pepptalk till mig själv ;)

Läste Får Jag Lov idag, dansbandstidning för dom som inte vet det ;) Scotts-Henke va ju på framsidan och det va ett jäkla tjôt om hur bra artikeln va så jag tänkte att jag köper väl den då.. Läste en skit bra krönika av Thomas Deutgen, jag vet att jag va lite anti honom under dansbandskampen, men han har vettiga åsikter. Han skrev om Dansarna, dom som inte tycker att ett band ska bli för stort för då kommer icke dansarna dit och tar dansgolvet för Dansarna. Jag känner igen det här, jag har ju varit icke dansare på danbanor i hela mitt liv i stort sett. Jag började väl åka på riktigt när jag va 14 och jag vet mycket väl vad Dansarna tycker om sånna som mig som bara står och lyssnar. Jag är inte så populär direkt ha ha. Jag tyckte det va så skönt att Thomas Deutgen som är dansare själv tog upp det här :) Jag minns särskilt en gång på Skansen när en Dansare blev riktigt otrevlig mot oss vid scenen, det var ingen rolig upplevelse direkt.. Som Thomas skrev så har vi som bara vill lyssna på banden och parta till dom betalat lika mkt som dansarna! Alla har lika stor rätt att vara där, är min åsikt. Som Thomas skrev så skulle inte arrangörerna ha råd att annordna dans om inte partypubliken oxå var där. Han pratade väl mest om Lasse Stefanz men jag vet att det här gäller många band.
Jag tror dansarna måste lära sig en del...
Sen vet jag mycket väl att det heter dansband och att man ska dansa till dom, men som en mycket klok människa sa så: Dansar vi på vårt sätt!

Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Är Thomas Deutgen på vårt lag?

Nu är jag chockad ligger raklång, stirrar upp i taket Kan någon hämta en kopp te och en Hammerfall-CD?

2009-02-16 @ 17:05:14
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Angelica

Så sant så, det du skriver.

Alla betalar ju samma summa för att komma inn och dansa/titta!

2009-02-16 @ 22:30:02
URL: http://tjockisresan.blogg.se/
Postat av: Jonna

Det roliga är ju att de MÅSTE dansa precis där man står!! Visst fan är det trångt på golvet. Men inte SÅ trångt..! Suck! Men man får putta tillbaka ;)

Tur att man slipper sånt dära nu! haha!

2009-02-17 @ 10:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0