Funderingar på jobbet

Nu är jag hemma. Är trött.. Det är mkt just nu.. Jag kan ju inte hänga ut så mkt här i bloggen då det handlar om jobbet och sekretessen är väldigt sträng menjag kan ju ond göra mig över föräldrar ändå haha. Jag har inga barn själv så nej jag kan nog inte ritigt förstå hur det är, men jag är ingen idiot för att jag inte har barn. Det är förövrigt nåt som stör mig oxå, när man blir vuxen så anses man som en idiot som inte fattar nåt för att man inte har barn. Jag blir så arg på det.. Jag har inte upplevt det så mkt nu på senaste kan jag säga men när jag pluggade gjorde jag ofta det.. Men tillbaka till det jag skulle säga. Jag förstår att man inte vill att nåt ska hända sitt barn och vi gör vårt bästa för att det inte ska göra det men vi har 19 barn vi ska se till att det inte händer nåt. Ibland händer nåt, dom ska bara veta hur snabbt det går när nån biter nån.. Jag menar syskon biter ju varann, då hinner inte alltid föräldrar med.. Hur tror dom då att det blir på förskolan? Jag ville bara ventilera det här.. Det är egentligen bara allmänna funderingar lite sådär som dyker upp lite då och då i mitt jobb..

Det blir mkt jobb nu i bloggen men det är det mitt liv handlar om just nu.. Imorrn är det äntligen helg! Blir Norrköping imorrn efter jobbet. Det ska bli skoj..

Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Jag håller med dig till 100%. Har också stött på det. Visst berikar barn livet, men det betyder inte att ett liv utan barn är fattigt.

2009-10-22 @ 23:12:18
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Susanne

Det är väl samma i hemtjänsten/vården?? Vi gör väl ofta fel enligt barnen till våra brukare.Ni har väl inte glömt att ge medicinen, mamma har väl fått komma ut, har dom ätit tillräckligt? Ja ,listan kan göras lång. Allt bottnar i förtroende till någon annan. Vet vi alltid bäst som förälder till våra barn / eller till våra åldrande föräldrar???. SLÄPP TAGET./ Kram Suss

2009-10-23 @ 23:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0